annemiek-in-zuid-afrika.reismee.nl

Wel of niet blijven?

Door alle commotie vanwege het Coronavirus, voel ik me ook een beetje genoodzaakt om iedereen thuis te laten weten hoe dat hier voor mij is. Om heel eerlijk te zijn; ik maak me er (nog) niet zo druk om. Wat ik van thuis hoor is dat alles dicht is; scholen, restaurants etc.. Op dit moment zijn er in heel Zuid-Afrika 62 cases bekend, waarvan er maar 1 hier in Zuid-Afrika is ontstaan. Alle andere cases komen van buitenaf, vandaar dat er ook voor een aantal landen de grenzen zijn gesloten.

Inmiddels wordt er hier ook veel over gesproken. Wel moet ik zeggen dat het voor de studenten in Port Alfred, hier is de campus van Stenden, wat anders is dan voor ons hier op Koffylaagte. Behalve de weekenden komen wij niet in contact met anderen. Zelf sta ik er heel nuchter in en maak ik mij nog geen zorgen. Vandaag is wel duidelijk geworden dat school hier vanaf woensdag tot tenminste 31 maart dicht is. Ook heb ik contact gehad met een vriendin die op Bali zit voor haar minor op het Stenden daar, ook daar is hetzelfde besloten als hier. Omdat wij niet op de campus zitten, is de kans er dat wij gewoon doorgaan met de lessen. Natuurlijk heb ik ook nagedacht over mijn rondreis; zal deze wel doorgaan? Vanmorgen kreeg ik een mailtje van de luchtvaartmaatschappij waarmee ik 4 april van Port Elizabeth naar Johannesburg vlieg, deze vlucht gaat gewoon door en heb ik zelf de keuze of ik wil gaan. Mocht ik niet gaan dan krijg ik een voucher die ik in de komende 12 maanden zou kunnen gebruiken. Tot op heden heb ik nog niks gehoord van het reisbureau over mijn rondreis. Geen bericht is goed bericht denk ik dan maar.

Voor mijn gevoel ben ik hier in Zuid-Afrika ''veiliger'' dan dat ik thuis zou zijn. Het is voor iedereen die hier op Koffylaagte is anders, vandaag hebben we er veel over gesproken en inmiddels heeft 1 iemand besloten om woensdag terug te gaan naar Nederland. Ook door het contact met thuis, waar ze zeggen ''zolang je niet weg hoeft, hoef je van ons ook niet te gaan''. Misschien denk ik er te makkelijk over, ben ik te nuchter, maar ik voel nog geen noodzaak om terug te gaan naar Nederland. We hebben hier ook nog niet te horen gekregen dat we naar huis moeten, dus vooralsnog blijf ik hier in het mooie Zuid-Afrika en ben ik niet van plan mijn reis vroegtijdig te eindigen!!

Reacties

Reacties

derk en willie

Annemiek de verhalen van zaterdag staan er weer prima op. Zo mooi hebben we het
hier niet en met die prachtige dieren daar is ook een beleving om mee te maken.
Geniet maar van deze prachtige beleving ach en doe ook nog iets aan je studie.
Beide erg belangrijk.
En wat het virus betreft is het daar toch rustiger als hier.Verder is het moeilijk om er iets over te zeggen.
Wij wensen je vanuit hier nog een prachtige tijd en een en een goede studie want dat hoort er toch ook bij.
Horen weer van elkaar.

Eltje

wat heb je weer prachtige reisverhalen geschreven.we blijven zo mooi op de hoogte van al je belevenissen erg leuk. Geniet er van en blijf gezond.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!