annemiek-in-zuid-afrika.reismee.nl

East London

Niet helemaal in de planning, maar ook dit weekend weer een uitje. Dit keer naar East London, een rit van ruim 5,5 uur vanaf Koffylaagte. Donderdag vertrokken we tegen 14.00 uur en klaar voor een lange rit. Uiteindelijk kwamen we om 21.15 uur aan bij het huisje wat we geboekt hadden. Een pracht van een huis met heel mooi uitzicht op zee!! Iedereen was super moe van de reis. Zelf had ik er ook wel genoeg van, de laatste 2,5 / 3 uur reed ik en het was behoorlijk mistig. Daarbij was het ook al donker en regende het ook nog.

Vrijdag begon het weekend dan echt. Voorafgaand aan ons vertrek richting East London hadden we al informatie opgevraagd bij enkele activiteiten. Gelukkig konden we op één plek al deze activiteiten doen, fijne bijkomstigheid. Terwijl de rest van de groep ging quad rijden door de Game Reserve van het Areena Riverside Resort, ging ik naar de Spa. Even tijd voor mezelf :) Eigenlijk zouden we gaan kanoën, maar door het wat mindere weer en de flexibiliteit van de mensen bij de Game Reserve verschoven we dat een dagje. 's Avonds weer terug in het huisje lekker Hollandse pannenkoeken gebakken. Net als altijd; de eerste mislukt. Of in ons geval, de eerste drie pannenkoeken mislukten. Desalniettemin, het smaakte prima! Helaas bleek ons toetje, chocolade mousse, in de vriezer te zijn gezet in plaats van in de koelkast, die hielden we dus nog tegoed.

Vanmorgen vertrokken we weer richting Areena Riverside Resort. Om 12.00 uur gingen we hier Abby de Giraffe voeren. Al hoewel het een beetje tegen het geen instrijkt met wat ik leer op school, is het toch wel een bijzondere ervaring. De ouders van Abby zijn omgebracht door stropers toen hij nog heel jong was. Om te kunnen overleven is hij grootgebracht met de fles door mensen. Hierdoor is hij heel tam geworden en kunnen toeristen de giraffe dus voeren. Na het voeren van Abby gingen we de struisvogels voeren. Ook op Koffylaagte hebben we ook struisvogels, George en Abigaile, maar deze zijn zeker niet tam. Bij het Areena Riverside Resort zijn deze kleinere struisvogels wel tam en kun je als toerist deze dus ook voeren. Daarnaast zijn er geiten, ganzen en een varken die ook gevoerd kunnen worden. Hierna was het tijd voor de lunch. Net als alles in Zuid-Afrika is alles heel goedkoop. Sommigen zullen er anders over denken, maar voor ''ons Europeanen'' stellen de prijzen niet zoveel voor. Voor zes personen lunchen is hier 700 Zuid-Afrikaanse Rand, dat is zo'n €40,-. Na de lunch was het tijd om te kanoën. Gelukkig was het wat beter weer dan gisteren en was het een leuk en rustgevend tochtje. Hierna was het weer tijd om richting het huisje te keren. Deze keer werd er voor de makkelijke hap gekozen; de Mac Donalds. Nog even wat voor school doen en dan is de avond ook zo weer voorbij. Morgen in de loop van de ochtend zullen we weer naar Koffylaagte gaan en zit het weekend er weer op. De tijd vliegt enorm, volgende week zitten de helft van de module er al weer op! Het gaat veel te snel, Afrika is een prachtig land, het einde komt zoveel sneller in zicht dan dat ik eigenlijk zou willen..

Eltje

Mooie foto’s en geniet van alles.

papa en mama

Hoi topper,
Wat een belevenis en wat prachtige foto's. Je hebt al heel wat gezien en gedaan.
Het is inderdaad een geweldige ervaring en zo zie je nog eens wat van de wereld!
De dieren in het wild is ook bijzonder en dat dat soms zo van dicht bij kan is hier niet voor te stellen. Nog heel veel plezier en blijf genieten van al dit moois.

Liefs Papa, Mama, Robert en Danique

derk en willie

Annemiek het is weer een prachtig verhaal met mooie fotos.
Jonge jonge wat beleven jullie daar veel.
een prachtig land met veel mooie dieren lees ik en het uitgaan ligt jullie
ook wel.
ja en dat de tijd snel gaat begrijp ik als je verhaal lees
vanaf hier nog een hele fijne tijd en geniet ervan.
groetjes van deze kant en we spreken elkaar weer