annemiek-in-zuid-afrika.reismee.nl

Addo Elephant Park & Port Alfred

Donderdagmorgen vertrokken we vroeg richting Addo Elephant Park. Om 05.00 uur ging de wekker en een uur later waren we onderweg. Tegen 08.00 uur kwamen we aan bij het park, waar we naar een kort pauze dan echt het park ingingen met de auto. Het was die dag enorm warm, 37 graden, maar gelukkig was het prima vol te houden met de airco. In Addo Elephant Park kan de big five gespot worden, alleen door de warmte wisten we al dat de kans heel klein zou zijn dat dit zou gaan lukken. Sommige dieren van de big five zijn nou eenmaal minder actief tijdens de hitte. Desalniettemin hebben we zeker wel wat dieren gespot. Met name veel Zebra’s, maar uiteraard ook grote groepen Olifanten, Hartebeest, Kudu’s, Buffels, Wrattenzwijnen, Waterbok en verschillende vogelsoorten. Dit laatste kwam goed van pas gezien de vogelopdracht die we volgende week moeten inleveren. Een win-win situatie dus. Rond het middaguur verlieten we het park weer om te gaan lunchen bij het restaurant. Na een goed verzorgde lunch vertrokken we richting het zuidelijkste gedeelte van het park, maar helaas zagen we geen andere dieren dan de genen die we voor de lunch al hadden gespot. Iets na vijven verlieten we het park om nog zo’n 1,5 uur te rijden naar Port Alfred.

In Port Alfred zit de campus van Stenden Zuid-Afrika en hier zouden we twee nachten verblijven. Onze tenten zouden de komende twee dagen in gebruik worden genomen door directieleden van Stenden waardoor wij een ander onderkomen nodig hadden. Het was heel leuk om de campus en allemaal bekenden te zien, maar toch ook heel gek. Op Koffylaagte ervaar je een enorme rust. Je bent 24/7 met maar 11 mensen en op de campus in Port Alfred lopen wel honderden studenten rond. Als je daar ineens weer tussenstaat, is dat toch wel weer even wennen, hoe gek dat misschien ook klinkt. Ondanks dat hebben we het harstikke gezellig gehad. Vrijdag waren we vrij en zijn we met een groepje naar het strand gegaan. Ondanks dat het water niet aangenaam was, was het toch wel fijn om even bij te komen op het strand en te genieten van de zon. ’s Avonds zijn we uiteten geweest en er daarna een gezellige avond gemaakt bij de strandtent die in de avonduren een nachtclub wordt. Het was heel gezellig, maar toch is het ook weer fijn om op Koffylaagte te zijn, midden in de natuur en tussen de wilde dieren!

De komende week wordt het studeren; woensdag staat het eerste tentamen op het programma! Tja, het is natuurlijk ook niet alleen maar leuk en gezellig hier in Zuid-Afrika…

Jan en Tiny

Het ziet er allemaal fantastisch uit daar, het wordt idd ook wel tijd dat er gewerkt gaat worden, succes met je tentamen

Gerrit en Zwaantje

Wat is het daar mooi, geniet er maar flink van,veel succes met je tentamen en groetjes uit Peize

Eltje

Ik wens je veel succes met je tentamens.