annemiek-in-zuid-afrika.reismee.nl

Actief weekendje St. Francis Bay

Het volgende weekendje weg was aangebroken. Dit weekend zijn we naar St. Francis Bay geweest. Vrijdagochtend na het ontbijt vertrokken we naar de villa die we gehuurd hadden. Na een rit van bijna drie uur kwamen we hier aan. Een pracht van een huis met vijf ruime slaapkamers, vier badkamers, twee woonkamers, keuken, overdekt terras en een zwembad. Geen straf om hier een weekendje te vertoeven ? Nadat we onze spullen hadden gedumpt in het huis vertrokken we richting Jeffrey’s Bay. Hier zouden we met z’n alleen een lesje volgen om te leren surfen. Tjonge wat is dat zwaar!! Twee uur lang een poging doen om een keer op dat board te blijven staan. Een aantal keer hard gevallen resulteerde dan ook in redelijk wat blauwe plekken, gekneusde ribben, blauwe lies en heup. Maar het was super leuk om het een keer te doen! ’s Avonds terug in het huis hebben we gezellig met elkaar gebarbecued, gekletst en heel veel gelachten.

Zaterdagmorgen stond Tsitsikamma National Park op het programma. Een heel groot gebied hier in Zuid-Afrika waar diverse activiteiten gedaan konden worden. Een aantal van ons zijn gaan bungeejumpen bij de Bluekrans brug. Ik houd van uitdagingen, maar deze ging me even iets te ver. Wel was het heel gaaf om vanaf het restaurant toe te kijken hoe de rest het deed. Toen iedereen weer met beide benen op de grond stond ging de ene helft naar het strand en de andere helft naar Tsitsikamma Adventure Falls (deel in het National Park) om te gaan Ziplinen of te gaan wandelen. Zelf ben ik gaan Ziplinen over de watervallen. Heel mooi om zo de watervallen / de natuur te zien. Op de terugweg richting de villa kwamen we met pech langs de weg te staan; een lekke band. Het was redelijk snel verholpen, maar je beseft dan wel dat je echt in de middle of no-where staat. Hier heb je geen hectometerpaaltjes om aan te geven waar je staat. Wederom werd het weer een gezellig avond. De barbecue werd weer aangezet, drankjes gedronken en enorm veel gelachen.

Zondag vertrokken we weer richting Koffylaagte, klaar voor een nieuwe schoolweek met leuke activiteiten zoals de night game drive op maandag / dinsdag en op donderdag een bezoek aan Addo Elephant Park.

Eltje

Wat is ziplinen Is dat met een lijn over een afgrond vliegen? Wat heb je al een bijzondere dingen gedaan. Al met al een groot avontuur.

Alie vd Veen

Hallo Annemiek, wat maak je weer een hoop mooie herinneringen meid, geniet er maar met volle teugen van, dit is misschien wel once in a life time en pakt niemand je weer af.

Annemiek

Hi Eltje,

Zimplinen is inderdaad met zo'n lijn over de afgrond gaan. Wij hebben het bij de watervallen gedaan in het Tsitsikamma National Park.

Groetjes,

Annemiek

wilfred en willyjanne

het ziet er weer tof en super gezellig uit!
fijn ook dat het zo goed klikt met de rest.
liefs wilfred en willyjanne