annemiek-in-zuid-afrika.reismee.nl

Daniell Cheetah

Vandaag stond een excursie op het programma naar Daniell Cheetah. Deze organisatie streeft ernaar behoud van de Cheetah. Deze dieren zijn erg bedreigd over de hele wereld, dit komt door onder andere menselijke aantasting, hoge welpsterfte en genetische afwijkingen. Naast de Cheetah kunnen er ook andere dieren bewonderd worden in het park, zoals de leeuw, hyena en stokstaartjes.

Het bleek een warme dag te worden, om 08.00 uur vanmorgen was het al tegen de 30 graden. Na het ontbijt vertrokken we richting Daniell Cheetah en daar kregen wij een rondleiding langs alle dieren die ze daar hebben. Hier kregen we uitleg waarom ze daar zijn, wat ze eten, geslacht, de verschillende tussen man en vrouw. Doordat de dieren die in dit park verblijven krijgen geen levend eten. Dit omdat ze nooit in het wild hebben geleefd, maar ook doordat het zielig is voor de levende dieren om te vervoeren. Door de warmte hier in Afrika sterven de dieren dan al tijdens de tocht naar het park toe in plaats van dat bijvoorbeeld een leeuw of cheetah zelf gaat jagen op het dier.

Tegen de lunch, 13.00 uur, waren we weer terug bij Koffylaagte. Elke dag wordt er zowel ontbijt, lunch als diner voor ons gemaakt door twee super lieve vrouwen, Lulu & Betty. Niet maken ze alleen het eten voor ons, maar ook doen ze onze was en maken ze de tenten schoon waarin wij verblijven! Deze dames kunnen onwijs lekker koken. Zo hadden we gisteravond bij het diner voor vlees een Gemsbok. Heel apart om deze eerst in het wild te zien en dan vervolgens op je bord te zien liggen. Aan de andere kant; alles wordt hier vers voor ons gemaakt!

Morgen zullen we na het ontbijt vertrekken richting Jeffrey’s Bay. Hier hebben we met z’n allen een huis gehuurd en zullen we het gehele weekend doorbrengen. Met als eerste morgenmiddag een surflesje! Benieuwd hoe lang ik op het surfboard staan blijf ?

Liefs,

Annemiek

Dieuwerke en jenne

Wat ik lees is dst jullie genieten veel zien veel kennis opdoen en....verwend worden ga zo door

Eltje

Leuk te horen dat het zo goed gaat en dat jullie goed verzorgd worden.lieve groet uit Leek

derk en willie

Nou je beleeft wel weer veel, Een prachtige natuur met vele soorten wilde dieren en je weet ook hoe het daar gaat om ze zoveel mogelijk in leven te houden.Heel belangrijk.Bovendien is jullie onderhoud ook perfect. De verzorging kan volgens mij niet beter zoals ik lees. Geniet maar van deze prachtige beleving .