annemiek-in-zuid-afrika.reismee.nl

De eerste dagen in Afrika

Hoe de eerste dagen zijn in Afrika? Enorm warm!!

Na een kleine vertraging van 30 a 40 minuten op de vlucht van Johannesburg naar Port Elizabeth, kwam ik uiteindelijk om 16.15 aan op het vliegveld van Port Elizabeth. Hier werd ik opgewacht door twee andere meiden van school met wie ik samen de eerste nacht in een B & B zou gaan doorbrengen. Gelijk vanuit het vliegtuig werd duidelijk dat het hier volop zomer is. Na een nacht in de B & B werden we de zondag tussen 12.00 - 13.00 uur opgehaald vanaf het vliegveld. Vanaf hier was het een twee uur durende rit naar Game Lodge Koffylaagte. En wat een rit was dat! Wegen waar enorme gaten in zaten waar gewoon 120 gereden mocht worden, enorm hobbelig als je achterin zit :) Het laatste deel van de rit, de rit het reservaat in, was nog vele malen erger. Hier ligt helemaal geen asfalt en door de droogte de afgelopen weken is het enorm stoffig. Onderweg zagen we al een aantal dieren; giraffes, zebra's en apen. De komende 9 weken verblijven we in de 5 tenten die hier op het terrein staan. Op de farm zelf zijn er 3 neushoorns en 2 struisvogels. Door de droogte worden de neushoorns bijgevoerd.

Het leven is back to basic. Tot en met dinsdag was er geen water, dus geen wc doorspoelen, maar ook niet kunnen douchen. Afgelopen maandag zijn we begonnen met de lessen. Elke ochtend beginnen we om 8.30 uur met een lecture van 1,5 uur en daarna in de middag om 14.00 uur weer les. Gisteren was tot noch toe de warmste dag, 42 graden. In de zon is het niet uit te houden!

Vandaag begonnen we met een bush walk. Om 6.00 uur te voet het reservaat verkennen. Tijdens deze tocht kwamen we een stekelvarken, nyala en impala's tegen. Door de afstand en hun snelheid heb ik er helaas geen foto's van kunnen maken. Maar wie weet kom ik ze in de komende weken nog weer tegen.

Liefs Annemiek

Tineke ijpma

Leuk. Geniet ervan

wilfred en willyjanne

hoi annemiek,
het lijkt me geweldig daar om alle wilde dieren in hun natuurlijke omgeving te mogen aanschouwen.
heel bijzonder, hoop dat je nog een paar mooie plaatjes kunt schieten voor ons.
veel plezier ,hou ons op de hoogte en liefs uit borculo.